Logo

Frequently Asked Questions

Op de website van Kaart op Maat zijn verschillende wenskaarten te bestellen. In de FAQ is bij sommige punten onderscheidt gemaakt tussen deze verschillende kaarten. Bij het maken van geboortekaarten en trouwkaarten zijn er meer aanpassingen mogelijk dan bij de rest. Staat uw vraag er niet tussen? Dan vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice van Kaart op Maat.

Overzicht

Ontwerpen geboorte en trouwkaarten

Ontwerpen overig

Bestellen & betalen

Verzending & bezorging

Mijn account

Over www.kaartopmaat.nl


Ontwerpen geboorte en trouwkaarten

Hoe werkt een voorbeeldkaart?

Kies uit de galerij met voorbeeldkaarten een kaart die je leuk vindt. Daarna kun je deze bewerken en naar je eigen smaak aanpassen. Of je kiest ervoor om helemaal zelf een eigen kaartje te ontwerpen.

Wat is de kwaliteit van de kaartjes?

Elke kaart heeft dezelfde kwaliteit als een kaart die je in de winkel zou kopen. Alle kaarten zijn full colour geprint op wenskaartpapier met de beste printers en hoogste digitale printstandaarden.

Welke formaten en kaartsoorten zijn er?

Een standaard kaart (enkel of dubbel) is 13 x 13 cm groot. Een groot kaart formaat (enkel of dubbel) is 15 x 15 cm groot.

Wat voor foto's moet ik gebruiken voor mijn kaart?

Als je vanaf je eigen computer een digitale foto wilt uploaden zorg dan dat dit een jpg-bestand is van maximaal 4 MB groot. We printen en versturen uiteindelijk alle bestelde kaartjes, dus oordeel zelf of je de kwaliteit van je kaart voldoende vindt. We adviseren hierbij altijd voorafgaand even een proefkaartje te bestellen. Dit kost bijna niets.

Ik kan mijn foto niet uploaden. Wat moet ik doen?

Als je voor een eigen digitale foto kiest voor het maken van de voorkant van je kaart dan heb je het standaard. JPG formaat nodig (bestandsnaam = .jpg) met maximaal 4 MB om een goede kwaliteit afbeelding te krijgen. Je kunt de foto eerst uploaden in 'mijn foto's' en van daaruit op het kaartje plaatsen. Kijk of het bestand een jpg-bestand is, niet groter dan 4 MB.

Hoe kan ik vreemde symbolen (ë,à) aan mijn tekst toevoegen?

Maak je gebruik van een lettertype, waar je bijvoorbeeld geen symbolen aan kunt toevoegen zoals bij de è of ë? Dan is dit creatief op te lossen door een nieuw tekstvlak aan te maken en hierin met een ander lettertype, waar dit symbool wel kan worden gemaakt, het gewenste symbool te maken. Dit kan je doen via een toetsen combinatie op je toetsenbord óf door het symbool in een programma zoals Microsoft Word te maken en dit vervolgens te plakken in de applicatie. Sleep dit symbool vervolgens naar de gewenste positie / de bijbehorende letter in de applicatie. Je kunt het symbool vervolgens desgewenst verkleinen, vergroten of roteren.

Kan ik geld terug krijgen als ik niet tevreden ben over het resultaat?

Op de website van Kaart op Maat zijn verschillende wenskaarten te bestellen. In de FAQ is bij sommige punten onderscheidt gemaakt tussen deze verschillende kaarten. Bij het maken van geboortekaarten en trouwkaarten zijn er meer aanpassingen mogelijk dan bij de rest. Staat uw vraag er niet tussen? Dan vragen wij u contact op te nemen met de klantenservice van Kaart op Maat.

Hoe krijg ik mijn foto achter het kader?

Als je een kaartje wilt ontwerpen in een ander formaat dan een voorbeeldkaartje, dan kan je de onderdelen daarvan kopiëren op een leeg kaartje. Je opent onze website dan 2x op jouw pc: 1x met het voorbeeldkaartje en 1x met een leeg kaartje. in het rechtermenu naast het kaartje kan je de onderdelen aanklikken en die verschijnen dan in het linkermenu. Zo zie je wat je op het lege kaartje kunt plaatsen om het voorbeeldkaartje te kopiëren. Je neemt de onderdelen dan een voor een over op het lege kaartje.


Ontwerpen overig

Hoe upload ik een foto?

Als je voor een eigen digitale foto kiest voor het maken van de voorkant van je kaart dan heb je het standaard .JPG formaat nodig (bestandsnaam = .jpg) met maximaal 4 MB om een goede kwaliteit afbeelding te krijgen.

Wat is er allemaal mogelijk qua ontwerp?

In de applicatie waarmee rechthoekige wenskaarten te bestellen zijn, zijn de volgende functionaliteiten aanwezig:

  • - Een enkele foto uploaden als voorkant
  • - Kader toevoegen aan de voorkant
  • - Tekst toevoegen, verschuiven en roteren aan de binnenkant
  • - Zelf een lettertype en tekstkleur kiezen
  • - Meerdere foto’s toevoegen aan de binnenkant
  • - Illustraties toevoegen
  • - Personalisatie door bijvoorbeeld een logo toe te voegen

Bestellen & betalen

Wat kost een kaart?

De prijzen van de kaarten vind je hier.

Is er een minimum aantal kaarten dat ik moet bestellen?

Het is alleen mogelijk geboortekaartjes en trouwkaarten in een veelvoud van 10 te bestellen. Je kunt ook een los proefkaartje bestellen. Bij bestelling met een adressenbestand zijn alle aantallen mogelijk. Overige wenskaarten kun je wel enkel bestellen.

Hoe kan ik veilig betalen?

Bij bestellingen tot € 5,- kun je alleen via eenmalige machtiging betalen. Bij bestellingen boven € 5,- kun je via iDEAL, Paypal of creditcard betalen. Voor de betaling maken wij gebruik van een beveiligde betalingsomgeving van een betrouwbare betalingspartij. Kijk op www.adyen.com voor meer informatie.

Hoe gebruik ik een kortingscode?

Als je een kortingscode hebt ontvangen kun je deze tijdens de bestelprocedure bij de laatste betalingsstap invoeren.

Ik heb een kortingscode, maar deze werkt niet. Hoe kan dit?

Als je kortingscode niet werkt is deze of al eerder gebruikt, of verlopen of niet goed ingevoerd.

Wat is de vervaldatum van mijn kortingscode?

Elke code is beperkt geldig. Je kunt de waarde en vervaldatum van je code bekijken door deze in te vullen in het daarvoor bestemde veld en op 'Bekijk waarde' te klikken.

Kan ik geld terug krijgen als ik niet tevreden ben over het resultaat?

De kwaliteit van elk kaartje is voor ons zeer belangrijk en wij besteden hier de grootst mogelijke zorg aan. Elk kaartje wordt door ons visueel gecontroleerd zodat we deze te allen tijde in perfecte staat bij de post aanleveren. De resolutie van een afbeelding en de tekst op de kaart controleren we nooit en is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Aangezien ieder kaartje persoonlijk is, vragen we je dus goed te beoordelen of je kaart er qua vormgeving goed uitziet voordat je deze bestelt. Hiervoor adviseren wij altijd eerst even een proefkaartje te bestellen; dit kost bijna niets. Nadat je jouw daadwerkelijke bestelling hebt geplaatst kun je namelijk geen geld terug krijgen wanneer je hier achteraf ontevreden over mocht zijn. Nadat wij je kaart bij PostNL hebben afgegeven hebben wij hier helaas geen invloed meer op. Mocht een kaartje door onze toedoen zijn beschadigd, dan wordt dezelfde kaart uiteraard kosteloos opnieuw door ons gedrukt en verstuurd.

Kan ik ook enveloppen vooruit bestellen?

Ja, dat kan. Door jouw enveloppen vooruit te bestellen kun je deze op je gemak addressen. Zo hoef je de kaartjes na geboorte van jouw kleine alleen maar in de envelop te doen en te versturen. Klik hier om jouw enveloppen nu vast te bestellen.

Onder welke naam verschijnt de afschrijving op mijn bankafschrift?

transacties voor deze service verschijnen onder de naam van onze betalingsprovider "Adyen". Voor de betaling maken wij gebruik van een beveiligde betalingsomgeving van een betrouwbare betalingspartij. Kijk op www.adyen.com voor meer informatie.

Kaartjes via adressenbestand + kaartjes naar eigen adres in 1 bestelling?

Als je kaartjes direct wilt laten versturen via een adressenbestand en ook nog een aantal kaartjes op jouw eigen adres wilt ontvangen kan dat op 2 manieren. Welke manier het voordeligst is, hangt van het aantal af.
1. Je bestelt apart een setje kaartjes voor jezelf. Dit kan alleen per 10 stuks tegelijk. Je bestelt ook een setje blanco enveloppen apart (10 stuks voor 2 euro). Er komen nog bezorgkosten bij van 3,95 euro.
2. Je kan ook een aantal kaartjes in het adressenbestand naar jezelf adresseren. Daar komt 0,50 cent per kaartje aan porto bij. Ook moet je dan toch 10 blanco enveloppen los bestellen, van 2 euro. Je betaalt geen bezorgkosten.
In beide gevallen moet je de postzegels om deze kaartjes te versturen, zelf kopen.
Het is helaas niet mogelijk om in 1 bestelling zowel kaartjes via een adressenbestand te laten verzenden als ook een setje kaartjes en enveloppen naar jezelf.

Proefdruk bestellen lukt niet.

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het niet lukt om een proefdrukje te bestellen. Vaak staat de bank eenmalige machtigingen niet toe. Dit zou je even kunnen uitzoeken bij jouw bank. Bij bestellingen boven de €5,00 lopen betalingen via Ideal en is dit probleem er waarschijnlijk niet. Ook kan het zijn dat je jouw pc moet toestaan om flash cookies te accepteren; zowel onze website als de betaalsites van de banken maken gebruik van flash cookies.
Het kan ook zijn dat jouw pc niet zo snel is en dat het te lang duurt voordat het ontwerp doorgestuurd kan worden.
Neem als het niet blijft lukken even contact op met onze klantenservice.

Bestellen lukt niet - betaling loopt vast.

Meestal komt dit door een tijdelijke storing of overbelasting bij de betaalsite van de bank. Als het na meerdere pogingen niet lukt om te bestellen, neem dan contact met ons op.

Verzending & bezorging

Hoe lang duurt het voordat mijn kaart is bezorgd?

Als je jouw bestelling op werkdagen vóór 15.00 uur plaatst, dan worden jouw geboortekaartjes nog dezelfde dag gedrukt en bij PostNL aangeboden ter bezorging. PostNL kan niet voor 100% garanderen dat de kaartjes dan ook de volgende dag worden bezorgd. Een bestelling van meer dan 30 kaartjes wordt als pakket verzonden en de bezorging hiervan is bijna altijd de volgende bezorgdag.

Besteld op: Kan bezorgd worden op:
Maandag voor 15.00 uur Dinsdag
Dinsdag voor 15.00 uur Woensdag
Woensdag voor 15.00 uur Donderdag
Donderdag voor 15.00 uur Vrijdag
Vrijdag voor 15.00 uur Zaterdag
Zaterdag voor 15.00 uur Dinsdag
Zondag voor 15.00 uur Dinsdag

Kan ik ook kaartjes vanuit het buitenland versturen?

Ja, maar let wel op dat leveringen via onze website alleen binnen Nederland en België mogelijk zijn. Wij kunnen geen enkele kaartjes naar verschillende adressen in het buitenland (buiten België) versturen. Wel kunnen wij een proefdrukje, enveloppen en/of een pakket kaartjes naar jullie adres in het buitenland opsturen. Ook een proefdrukje kunnen we naar jullie buitenlandse adres laten sturen.

Afhankelijk van het aantal zijn de verzendkosten van zo'n pakketje tussen de €8,69 en €19,50 (zie onder prijzen op onze site - de prijzen voor België).

Voor het bestellen van zowel de kaartjes als het proefdrukje heb je wel een Nederlands adres nodig. Je kunt hiervoor ons adres gebruiken:

Create2Send B.V., Muntplein 2 – 4, 1012 WR Amsterdam.

Je kunt de kaartjes gewoon via Ideal betalen - voor de extra verzendkosten sturen we dan nog een factuur. Het is wel belangrijk om ons direct bij het bestellen van de kaartjes een mail te sturen met daarin ook jullie adres, zodat we de drukker kunnen doorgeven om de kaartjes direct daarheen te verzenden.

Mijn bestelling is (nog) niet aangekomen. Wat nu?

Als je jouw bestelling op werkdagen vóór 15.00 uur plaatst, dan worden jouw kaartjes nog dezelfde dag gedrukt en bij PostNL aangeboden ter bezorging. Wat er na het aanleveren van jouw kaartjes bij PostNL met je kaartjes gebeurt, hebben wij helaas niet in de hand. Je krijgt na het plaatsen van een bestelling een bevestiging per mail. Wanneer je deze mail wel hebt gehad, maar je bestelling na een paar dagen nog niet is bezorgd neem dan contact met ons op. Vermeld daarbij je bestelnummer, deze vind je in de bevestigingsmail. In de meeste gevallen ligt de oorzaak in een foutief ingevoerd adres. Controleer daarom de adresgegevens goed voordat je jouw bestelling plaatst.

Hoe weet ik of mijn bestelling is verstuurd?

Nadat je jouw bestelling hebt betaald en deze betaling is goedgekeurd ontvang je van ons een bevestigingsmail en worden je kaartjes gedrukt en verzonden.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen van mijn bestelling. Wat nu?

Kijk of de bevestigingsmail niet in de map met ongewenste e-mail terecht is gekomen. Heb je daadwerkelijk geen bevestigingsmail gehad? Neem dan contact met ons op.

Is het mogelijk om mijn bestelling te stoppen?

Nadat je het betaalproces hebt doorlopen kan jouw bestelling helaas niet meer worden gestopt. Dit komt door de korte doorlooptijden tussen het bestellen en het drukken van de kaartjes. Zorg er dus voor dat je 100% tevreden bent voordat je een kaart besteld.

Hoe vul ik het adressenbestand in?

Het is bij het invullen van het adressenbestand belangrijk dat je:

  • - niets verandert aan de breedte en de indeling van de kolommen - ook als je de tekst niet ziet, staat die er toch in. Je kunt met TAB naar de volgende kolom;
  • - de kolomkoppen laat staan;
  • - geen adressen in het buitenland invoert;
  • - geen komma's tussen de namen zet.

Kan ik mijn eigen adressenbestand gebruiken?

Ja dat kan, als je het op de volgende manier overzet in ons adressenbestand.

  • - niets veranderen aan de breedte en indeling van de kolommen van ons bestand
  • - het eigen bestand aanpassen aan de kolomkoppen
  • - Bedrijfsnaam;Volledige naam;Straatnaam + huisnummer;Postcode;Plaats
  • - copy – paste
  • - Opslaan als csv bestand en op ‘ja’ klikken.

Kwaliteit van de kaarten

Zijn mijn gegevens veilig?

Privacy is erg belangrijk voor ons en we zorgen hier goed voor. Jouw gegevens worden alleen gebruikt voor deze service. Voor de betaling maken wij gebruik van een beveiligde betalings omgeving van een betrouwbare betalingspartij. Kijk op www.adyen.com voor meer informatie.

Hoe kom ik in contact met Kaart op Maat

Je kunt contact opnemen via de mail (service@kaartopmaat.nl).

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met ons.

In het rechtermenu naast het kaartje op de ontwerppagina klik je op de foto. Onder dat menu staan pijltjes omhoog en omlaag. Door daarna op deze pijltjes te klikken komt de foto afwisselend voor- of achter het kader.

Mijn account

Hoe maak ik mijn eigen account aan bij Kaart op Maat?

Om jouw eigen ontwerpen te bewaren en/of later verder te bewerken moet je eerst een account aanmaken. Hierna kun je kaarten opslaan in jouw eigen account op Kaart op Maat. Je krijgt hiervoor een wachtwoord gemaild en de account is niet toegankelijk voor ons of voor derden. Als je een kaartje, of de wijzigingen op een kaartje, niet hebt opgeslagen dan is het niet mogelijk het alsnog in de account te plaatsen.

Ik heb mijn kaartje niet opgeslagen

Als je vergeten bent om een kaartje op te slaan, dan kan het helaas niet nog achteraf in jouw account geplaatst worden. Je kunt proberen het kaartje nog een keer te ontwerpen en dan wel op te slaan!

Bij het bestellen wordt het ontwerp omgezet in een pdf voor de drukker. Wij kunnen die pdf niet terug toveren tot een ontwerp in jouw account.

Wel kunnen we van die pdf meer kaartjes laten drukken.

Dus als de proefdruk al helemaal goed was, dan kunnen we daarvan op factuur een hele bestelling laten drukken.

Als je nog dingen moet veranderen of toevoegen, zal je het toch opnieuw moeten maken.

Werking van www.kaartopmaat.nl

Zijn mijn gegevens veilig?

Privacy is erg belangrijk voor ons en we zorgen hier goed voor. Jouw gegevens worden alleen gebruikt voor deze service. Voor de betaling maken wij gebruik van een beveiligde betalingsomgeving van een betrouwbare betalingspartij. Kijk op www.adyen.com voor meer informatie.

De website loopt vast of blokkeert.

Als onze website vastloopt of blokkeert kan dat te maken hebben met de acceptatie van flash cookies op de pc. Zowel onze website als de beveiligde betaalsites maken daar gebruik van. Je zult het jouw browser moeten toestaan (minstens tijdelijke) cookies te plaatsen. Open deze website even in de browser: http://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Via onderstaande link vindt je een aantal aanwijzingen die je hiervoor kunt volgen:
http://www.pc-helpforum.be/f298/cookies-inschakelen-internet-explorer-firefox-chrome-30817/

Informatie over cookies

Er is een nieuwe wetgeving over cookies. Wat betekent dat voor mij, als sitebezoeker? Lees hier meer over de nieuwe cookiewetgeving.

Het programma werkt niet meer. Ik kan mijn kaartje niet openen of bewerken.

Als het niet meer lukt om met het programma te werken kan je de volgende dingen doen:
1. de computer afsluiten en weer opstarten.
2. het legen van het cachegeheugen van de pc.
Iedere browser slaat de webpagina's die je bezoekt op. Dit om de site de volgende keer sneller te kunnen tonen. Dit opslaan gebeurt in het zogenaamde cache geheugen (of buffer, tijdelijke internetbestanden). Dit zorgt ervoor dat aanpassingen aan een site vaak niet direct zichtbaar zijn of dat er verstoringen optreden in het tonen van de juiste inhoud. Om de meest actuele versie van een website te tonen moet de cache regelmatig geleegd worden. Dat doet de computer zelf regelmatig, maar soms is het nodig de cache actief te legen.
De snelste manier hiervoor is met Ctrl F5.

Als dit geen effect heeft kan het ook anders. De manier waarop is afhankelijk van de browser maar ik zal hieronder de meest gebruikte browser uitleggen:
a) Internet Explorer (IE9): klik rechtsboven op het tandwiel, internetopties en bij browsergeschiedenis op "verwijderen". Verwijder in ieder geval de 'tijdelijke internetbestanden'.
b) Firefox (5.0): extra/recente geschiedenis wissen. Zet de te wissen tijdsperiode op 'alles'. Vink in ieder geval 'buffer' aan en klik op 'nu wissen'.

Informatie over het cachegeheugen

http://www.java.com/nl/download/help/webcache.xml

Het kaartje of de website is maar gedeeltelijk zichtbaar op scherm.

In dit geval geeft de browser (jouw internet explorer) de inhoud wat groter of kleiner weer.
Om het op te lossen moet de zoomfactor even op nul (uit) gezet worden. 1. Klik links of rechts naast de applicatie
2. Druk control + 0

Alternatief: Helemaal recht bovenin staat een knopje voor de instellingen, het tandwiel, precies onder de knop sluiten (X).Als je daar op klikt zie je Zoom in het menu staan. Kies voor 100%.


Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.



Copyright © 2024 Create2send B.V. - Alle rechten voorbehouden